söndag 20 maj 2012

Alltså jag älskar när jag kan inspirera andra. Och jag har många som inspirerar mig. 


Men igår fick jag ett inbox på fb av en tjej som jag inte träffat men som varit min fbvän i några år. Och jag blev riktigt rörd. Och det ger mig ännu mer inspiration och en kick.


Tjejen vill vara anonym. Men här kommer en del av brevet:


Nu har jag kommit igång med träningen ÄNTLIGEN! Ska inte ropa hej än för jag har ju bara kört två helsikes pass.  Men AAAAJJJ vad jag har ont i kroppen! Trevlig smärta förvisso men det gör ju så ont att man inte kan sätta sig ner, man slänger sig liksom ner i stället och sitter och fånskrattar åt hur ont det gör.
Ja jag vet. Jag är en tönt. 

Jag vill säga att det är du som har motiverat mig till detta. Jag blir glad av att se dig skriva positivt och ha ett sånt gott liv. Man blir glad in i själen. 
Och jag vågar tro att man faktiskt förtjänar att satsa på sig själv.

Jag har inte badat med mina ungar på tio år. Jag har inte kunnat plåga mig såpass att se mig själv i bikini och ännu värre att låta andra se mig. Självförtroendet ligger på bott.

Mina mål är inte lika stora som dina. Jag vill tappa ca 10kg i fett och bygga upp mig så att jag känner mig stark och smidig. Bli Fast! Och sedan då hålla det. 

Tack snälla Petra för att du är JUST så öppen med ditt liv, dina kamper och att sötsuget ibland vinner, men det är inte kört för det! Att du öppet berättat om dina op på ett fullständigt oskamligt sätt och med en självklarhet att man får göra vad man vill, oavsett vad andra tycker och man förtjänar att må bra! Så finns det något som driver dig mot lyckan, så är det bara att satsa. Tack för det!
Du ger så mycket genom att bara vara den du är!

Du är fin du Petra.  Tack för att jag får va din "vän" på fb och vara med om det du delar.
För mig är du en helt underbar tjej. (och för flera andra också har jag förstått".  )
Kör så det ryker.



För mig blir du sparken i rumpan som jag så uppenbart och mödosamt behöver!
Jag är på rätt väg. 


 Kärlek till dig



Jag blir varm ända in i själen av det här. Jag själv är ju faktiskt väldigt dålig på att skriva eller kommentera till dom som inspirerar mig. Får nog börja med det. För det här var verkligen en kick :)




Chipp Chopp!!


!

4 kommentarer:

  1. Grymt härligt att se! =)
    Men du är en inspirerande människa Petra! Jag föll in på din blogg strax innan det började bli dags för LP och fastnade - du är en utav dom som jag kan tacka för den där extra pushen att satsa på min dröm!

    Sluta aldrig inspirera! :)

    SvaraRadera
  2. Åh Tack DieselDoris :) Gullig du är.

    Jag ser fram emot att få se dig på scenen sen. Alla kan!!! :)
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  3. <3 Vilket fint mail/meddelande! =D När man tänker fint om andra ska man säga det högt! (är själv väldigt dålig på det) :))

    SvaraRadera
  4. Ja visst ska man. Jag är oxå tyvärr dålig på det, men har blivit bättre med åren. Jag tänker det oftast å så kommer det inte längre...

    SvaraRadera