torsdag 8 december 2011

Lördagen


Lördagen den 3/11
Tävlingsdagen.....


Får se här nu om hur mkt jag kommer ihåg, allt gick så snabbt och man var eller jag var i en egen liten bubbla.


Natten till lördagen sov jag inte allt för mycket, var mkt tankar, nervositet mm.


Gick i allafall upp ca 5.30 kunde ändå inte sova. Väntade på Lina som skulle komma vid 7 tiden och fixa mitt hår.


På morgonen kände jag mig mager och brun ;)



Jag började äta frukost som bestog av 2 frallor utan något på och ett gäng riskakor.

Efter att håret fixats så mötte jag upp de andra i teamet backstage på mässan. Medan Lina fick ta en dejt med min man på heaven23 där vi hade vår frukostbuffé.

Det var dax att lägga 3dje lagret färg och fixa till den lite. Sen fortsätta äta riskakor och nutella. Mmmm så gott är det.
Sen sminkade coach Minette mig, kände mig som en prostituerad. Men det ska man visst, för det ska vara MYCKET annars syns det inte på scen.
Jag och Minette

Sen var det bara till att börja pumpa, lyfta hantlar, dra i gummiband, armhävningar. Ja det var bara till att hålla på tills det var dax att gå ut på scen.
När vi stog bakom scen och väntade på att vi skulle få gå ut var jag sååå nervös. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Jag fick ta många långa djupa andetag för att skärpa till mig.

Väl ute på scen så bara rann det av mig, nervositeten alltså. Den var som bortblåst.

Lyckades till och med prata när jag fick frågor (tror jag iallafall)

Det enda som jag inte är nöjd med är poseringen bakifrån. Vet inte vad som hände, fick bara inte till det tyvärr. Men men det kunde varit värre.
Jag i mitten



Först tog de ut 15st som fick komma ut på scen igen, och det fick jag. Så bara när jag fick veta det så var jag nöjd.

Sen när vi var klara var det bara till att vänta och se vad man fick för placering. Då kunde man pusta ut.


Som sagt ser inte klok ut på nära håll ;)

Det blev en 11:e plats för mig. Är helt klart nöjd med det, herregud det var ju första tävlingen, har inte tränat styrketräning särskilt länge, var nog inte tillräckligt hård heller. Men JAG var nöjd med min form. Och det är huvudsaken.
Och alla är vinnare, Alla var så otroligt fina på sitt sätt. Så det där med placering tar jag med en nypa salt. För det är väl lite vad domarna vill ha för dagen oxå känns det som.

Kollade in domarprotokollet och där ser man hur olika domarna dömer. De är verkligen inte överens.
Där var domarnas placering på mig så här:
7:a, 8:a, 9:a, 10:a, 12:a, 13:de och femton
Så majoriteten ville ju iallafall bättre än en 11:e plats
Så då känns det ju ännu bättre :D

Vad hände efter tävlingen då?
Ja det och mer bilder kommer, men har inte tid och lust att sitta här mer nu.
Så 

Tjingeling!!!













2 kommentarer: