fredag 13 april 2012

Djävul vs ängel

Jävlar i min gata vad jag fick slåss med min djävul som sitter på ena axeln. 


bild hittad på google



Efter tacomyset idag så blev jag sååå akut sötsugen. Hela kroppen skrek, hjärnan skrek, Allt skrek.... Började nästan lipa


För jag vill ju så gärna klara av de här 4 veckorna som jag bestämt mig för nu. Efter att ha gått fram och tillbaka fram och tillbaka å var såååååå nära att ta på mig skorna och dra till ica. 
Efter att Djävulen sa:
Men det är väl inte så farligt att äta lite godis


Så satte jag mig ner hällde upp en kopp kaffe och tog en ruta 81% choklad och läste lite bloggar. Tur var det
För nu har JAG kontrollen igen. :)


Det var ängeln på andra axeln som hjälpte mig


bild hittad på google



Å folk säger att man är så duktigt och har självdiciplin. 
Jag kämpar som en gris för att ha det oxå. 
Jag har valt att kämpa för min kropp och för min hälsa. 
Och det är absolut inte lätt. Diciplin är inget man föds med. Det är något man väljer om man vill ha eller inte.


Varje morgon när jag vaknar så där sjukt trött och ska gå upp så tänker jag:
Åh! jag orkar fan inte träna. 
Men då stänger jag av tankeverksamheten och bara gör det. 
Åh attans vad skönt det är efteråt. 
Då ångrar jag inte en sekund av att jag just gjorde det. 
Precis som man bara borstar tänderna på morgonen utan att tänka. Det går av sig självt lixsom. Så hur svårt kan det va?!!? ;)


Igår tränade jag rygg och biceps å det känns idag kan jag lova.
Idag blev det triceps och bröst, det blev det här:


Dips först själv och sen när det inte gick mer så gick jag över till hjälpmaskinen och körde några till. PB idag! Idag blev det ta mig fan 10st. Nu är nya målet 15 då.


Tricepspress bakom huvudet med hantel
Bröstpress på snedbänk i smith
Hantelpress på sned bänk
Hantelflyes
triceps i cc
Bröst i cc supersettad med armhävningar


Det var nog allt tror jag....


Just det medans jag väntade på cc:n så körde jag lite bonus axlar.
Hantellyft åt sidan med en arm i taget + Hantelpress med en arm i taget.


Ha en goe´r kväll


Kramelikram



1 kommentar:

  1. Jag gillar det du skriver! Disciplin är verkligen inget du får, det är något du väljer att ha.

    Innan vissa pass kan jag också känna mig riktigt av men, som du skriver, det är bara att sluta tänka och känna efter så mycket och istället bara göra. Bra post!

    SvaraRadera