onsdag 12 oktober 2011

Nu så....

Nu är siktet inställt igen, efter att ha varit upp och ner å till höger och vänster.


Vi har som sagt varit riktigt sjuka, och det har varit en massa annat på det. Som jag inte tänker dra här utan nu är det lagt åt sidan och fokus på målet.


Innan jag blev sjuk så hade jag ont i ankeln (tror det heter så, ovanpå ena foten liksom.) Det blev värre och värre. Jag köpte ett stöd som jag hann testa en gång innan jag blev sjuk. Så jag tänkte ett tag att på ett sätt var det bra att jag blev sjuk så foten fick vila. 


Idag kände jag mig så OK att jag kunde ta mig en pw på 60min. Men ack så ont jag fick i foten igen. När jag har stödet på så går det an att ta mig runt, gör mer ont efteråt. Men jag kör på så gott det går. Ingenting ska stoppa mig nu.


Tränade oxå ett pass på gymet. Det gick OK. Inget dunderpass men godkänt. Kör ingen cardio efter gymet än. Jag vill inte köra för pulshöjande så länge jag äter pencillin.


Det blev även en pw på 45min nu i eftermiddags innan middag.


Det är så skönt att vara igång igen, jag mår mkt bättre både fysiskt och psykiskt när jag kan/får träna. Och sockersuget blir hanterbart när jag är igång.


Gjorde ett misstag i måndags (tror det var måndags eller så var det tisdags) Ja ja. 
Vi hade iallafall fått en alladin ask för att vi kunde rycka in med kort varsel och hjälpa till att städa en affär som blivit utsatt för inbrott. 
Och det finns egentligen ingen ursäkt för att jag inte kunde stå emot.
Men suget var enormt som alltid innan mens. Brukar kunna hantera det. Men eftersom jag var så nere så gick det inte tillslut. Jag försökte ända in i det längsta. Jag grät.
Jag kunde ju hållt mig till ett par bitar iallafall. 
Men nä då en halv ask åt jag upp. Skäms ngt otroligt för detta. Men ett misstag gör man inte två gånger. 
För andra gången är det ett val.


Så nu har jag sockerförbud de närmsta 8 veckorna. Så på ätardagarna blir det bara lite mer mat. Typ lite lyxigare frukost kanske, å tacos.


Om du orkat läsa allt svabbel så önskar jag dig en trevlig kväll!!!


Kramelikram


5 kommentarer:

  1. Om det får dig att känna dig bättre så kan jag berätta att jag åt 1,5 kg choklad under förra veckan, endast räknad i "kak-choklad". Till det åt jag också mycket lösviktsgodis och en himla massa mat om jag inte skulle...
    Nu är vi tillbaka på banan igen. Bara att köra på mot målet! Jag tror det kommer att gå grymt för dig!

    SvaraRadera
  2. Åh vad grymt med all träning du fått till idag!
    Äh...skit i chokladen, det ädr gör inget... de stackars biterna har säkerligen försvunnit för länge sen med dina muskler som bara käkar upp "alltingen" den får och producerar ända mera muskler;):):)
    Jag hejer på dig; heja Petra!!!:):):)

    SvaraRadera
  3. Man behöver bryta ihop för att orka komma igen ibland, du e skitduktig:)!
    Kramar Stine

    SvaraRadera
  4. Du är tuff och stark så jag tror att du fixar detta! Självklart är inte du heller mer än människa och tål inte hur mycket som helst. Modigt att våga erkänna ditt snedsteg. Bara att sikta framåt! Gårdagen är historia. Kör hårt! Jag håller tummarna. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att du är på G igen, gillar jag skarpt:-)
    Nu har jag något att läsa från den nedrans sjuksängen. Godis förbudet borde jag också hänga med på, betydligt lättare när man får träna:-) kör hårt
    Kramiz Susse

    SvaraRadera