lördag 13 augusti 2011

Vägning och Ätardag

Då var det lördag och imorse var det dax för vägning. 5dagars diet.


Ja det hade hänt grejer, antar att det är första veckan man går ner mest för att vätska släpper. Vågen visade iallafall 64,6kg
alltså -1,6kg.


Efter vägning gav jag mig iväg på dagens morgonpromenad. S följde med idag oxå. Blev en promenad på 56min. Har inte hittat ngn runda än som tar 45min eller så får jag börja gå ännu snabbare ;)


Sen var det frukost och laddning för ett pass på gymet för baksida ben,mage och vader. 
Kände mig stark idag. Kan det vara för att det är ätardag och jag vet att jag idag kan äta mig riktigt mätt ;)
Så idag ökade jag i raka marklyft. Testade först öka till 70 och sen 75 klarade ändå de 10rep jag skulle till och med 11 på sista setet. Men går nog inte öka mer på ett tag för att behålla tekniken och få kontakten.


Det här kördes idag:


Sittande bencurl 3*10
Raka marklyft 3*10 (ja elva på sista då)
Liggande enbenscurl 3*8/varje ben
Crunches i maskin 3*12
Diagonala med benen i 90grader 3*20 åt varje håll
Plankan 3*1,5min (klarade 1min på tårna och 30sek på knäna)
Sittande vadpress 3*15
Stående enbensvadpress 3*10/ben


Middagen idag blev tacos. Så magen står rätt ut nu ;)
Senare ikväll blir det filmen Fighter och fruktsallad m grädde och mörk choklad.


Ha en bra kväll!!!


Pusselipuss



3 kommentarer:

  1. Yeah!! skitbra start på dieten!!

    SvaraRadera
  2. Åå vad härligt, bra jobbat! Hoppas ni har en super mysig kväll!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Det låter som en toppendag! Skönt att få en bra första vecka och att det visar sig på vågen, även om det är mkt vätska precis som skriver. Det är jättespännande att följa din väg mot Luciapokalen. Kör hårt! Kramar från mig

    SvaraRadera