torsdag 16 juni 2011

Fortsättning

Har tänkt, funderat, läst och lyssnat. Försökt komma på vad det är som händer med kropp och hjärna just nu.


Vad kan det vara?


1. Prestationsångest?  Kanske....
2. Bara ett par dåliga dar? Nä... det är det inte för det kan jag hantera.
3.För mycket av kroppens bra ämnen? Kanske...


Fick höra igår att om man under en längre tid tränar hårt och mycket så kan kroppen få LITE för mycket av dom bra ämnena som träningen ger kroppen. Främst då dopamin och seratonin halter. Och att det då kan leda till svacka, lätt depression.
Om det är så. Så finns det ju iallafall en logisk förklaring. 


Och eftersom jag tränat 5 dar i veckan ibland mer under ca 6månader. Och gett allt så är det väl i så fall inte konstigt om nu kroppen funkar så som ovan.


Så igår bestämde jag mig för att ta vila de två närmsta dagarna iallfall. Och sen se hur det känns på lördag. Känns det bra på lördag så ska mitt hjärta följa med mig till gymet och se hur det går.


Idag fick jag sovmorgon :)
Barnen har studiedag idag så fritids och dagis är stängt.
Men ska iväg en liten sväng senare idag och jobba. Så då hjälper fina Lina mig.


Ser ut att bli en fin dag idag, Ha en bra dag!!!


Kramelikram



3 kommentarer:

  1. Kämpa på! Hoppas det blir bättre av vilan nu. Annars kanske du får gå och kolla upp dig hos läkare eller nått. Jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Ja jag vilar och växer ;)

    Ha en bra kväll :)

    SvaraRadera
  3. Ta det bara lugnt o lyssna på din kropp!! Mycket som händer runt omkring dig nu o tillslut säger kroppen ifrån även om det blir för mycket av det bra!!

    Tycker att du är otroligt stark som klarar allt som du gör! Du är verkligen en människa o mamma att se upp till!! Kram kram

    SvaraRadera