tisdag 28 december 2010

Ursäkter

Det finns så många ursäkter. Ursäkter jag har haft ett antal gånger är:
Men jag har ju faktiskt fött barn. Då får man se ut så här. 
Det är så lätt att skylla på saker för att få ha de där xtra kilona, eller för att kunna få äta allt det onyttiga utan att få dåligt samvete.


Och något som är ännu lättare, är att acceptera de där xtra kilona. Sen går det ett par år och så har man gått upp ännu 3-5kg och så accepterar man det återigen. Och så håller man på så. Tills man undrar. Vad hände???


Det finns inga ursäkter. Vill man vara nöjd med sig själv både med och utan kläder så är det bara en sak som gäller. Ät och lev hälsosamt. Rör på dig. Under sker inte över en natt så låt det ta tid. Glöm alla bantningsgrejer. Det blir bara jo-jo bantning av det.


Jag själv trodde nog aldrig att jag skulle bli så här fit i kroppen. Efter 4 graviditeter. Varav viktuppgång på 24,22,23 och nu sista gången 30kg. Herregud!!! 90 pannor vägde jag. Men det är ett minne blott. Så här såg mitt liv ut under graviditeterna:
En soffliggare med värsta godisskålen eller chokladkakan i näven (eller på magen) ;)


Nähä jag ska ALDRIG mer blir så beroende av socker igen. Jag vill leva länge och se så bra ut som möjligt och då är det bara till att acceptera att godis, fika mm tillhör inte vardagen. Det är bara en lyx som man kan unna sig nångång.


Ha en bra dag!!!


Kram Petra

4 kommentarer:

  1. Lina: Ja, det känns skönt och hoppas det går undan att få bort vätskan nu. Som tur är är man inte ensam om att vara svullen vad jag förstått :)
    Absolut ska jag tävla igen, lutar åt SM, under våren vill jag bara bygga de muskelgrupperna jag vill förbättra och på sommaren dieta:)
    Hoppas du mår bra! Kram!

    Petra: Underbar bild :)
    Vad go du är, TACK! Ska bli av med både hjärn och vatten spöken sen blir det nog bra :)
    Jätte skumt, hela livet har kretsat kring detta och all förväntan man haft, poff borta. Men nu kan man ta med allt man lärt sig till nästa gång och köra järnet.
    Ja, det finns en del, en del på våren men dom hoppa sjag, vill lägga våren på att förbättra vissa muskelgrupper:) Men i höst så, då är det dags att at på sig klackarna igen!
    Hoppas allt går bra för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lina: Ja, det är ganska stort, jätte spännande:)
    Oktober brukar det vara!
    Låter ju bra, variering ger resultat!
    Nej, det får man inte reda på, bara jag själv som ser det, ryggen vill jag få djupare:)
    Tack, vad snäll du är, gör mig glad!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Petra: Tack snälla, vad go du är!
    Kul att se dig idag!
    Kram

    SvaraRadera