måndag 30 april 2012

Jag är Grym

Är väldans stolt över min prestation igår på uttagningen till utmanare till gladiatorerna.


Jag läste i lördags kväll om de första testerna och blev redan då riktigt nervös. Tänkte men det är ju inget som är min grej vad jag vet iallafall. Och jag väger ju en del. 66kg så jag tänkte att det är ju inte en fördel precis.


Natten till söndagen sovs det dåligt. Och på morgonen var jag riktigt blek sa S och min mage ville vända sig ut och in av nervositet. Jag var så nära att vända flera gånger. Men jag bestämde mig för att inte ha för höga krav utan bara göra det för att det är Kul.


När vi väl började med uttagning nr 1 så var det 


Harrestestet -  Det gick bra, kände mig ovanligt smidig.
Chins - Räknade faktiskt inte, utan bara körde, men halkade precis i sista sekund. Och det retar mig.
Hänga i ringar och dra tårna upp mot huvudet/ringarna - Gick oxå förvånansvärt bra.
Och sen det sista REPET - Har inte klättrat i rep sen barnsben, så detta hade jag ingen aning om hur det skulle gå. 
Killarna skulle klättra ända upp. Och tjejerna till basketkorgsringen. 
Men han som stog där sa att klarar man ända upp så är det bonus och gör man chins i räcket där uppe så är det ju ännu bättre. ;)
Jag började klättra minns knappt ingenting men jag klättrade ända upp och väl däruppe gjorde jag en chins å så sen klättrade jag ner.


När jag kom ner så sa han vad jag gjort å jag fattade ingenting. Vad fick jag kraften ifrån? Det enda jag vet är att jag har en jävla vilja och envishet. 


Sen var det väntan. Tillslut fick vi reda på om vi gått vidare till Del 2. Och där stog mitt namn. Gissa om jag blev glad, stolt. 


Del 2 bestod av 


Idioten *2 - Den vart jag nöjd med
Biip test (vet ej om det stavas så) - Där har jag något att jobba på. Kondition längre sträckor är inte min grej.
Sen var det två intervjuer oxå - Kändes väl så där. Jag blir ju helt stum i sådan lägen :(


Så nu är det bara att vänta och se vilka som de väljer ut till utmanare detta år. Det skulle ta 1-3veckor och hur det går får man inte avslöja. Så from nu säger jag varken bu eller bä.


Vilket fall som helst så är jag Hur NÖJD som helst med min insats och vad jag klarade av. 
Så att få bli utvald skulle ju inte vara helt fel. Har ännu mer att ge, då jä...  ska Bullet få sig en match ;)


Tjingeling!!!

8 kommentarer:

  1. Hahaha, fan vad sjuk du är!!! En chins efter repklättringen!! Jag var glad att jag tog stäckan för godkännt. Ingen tvekan om att du var värd att gå vidare. :D

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat! Hoppas du blir uttagen :)

    SvaraRadera
  3. Emma- Ja det känns faktiskt sjukt. Jag fattar inte att JAG gjorde det. Men så var det :)

    Matilda- Tack! Hoppas jag med :D

    SvaraRadera
  4. Du är grym!!:):) Superwoman indeed!!:)

    SvaraRadera
  5. Jag är inte förvånad du är BÄST!! Nu håller jag tummarna att du kommer med:-)
    Kram Susse

    SvaraRadera
  6. Tack! Annelise :)

    Susse- Ja jag kände mig faktiskt bäst just då ;) Fattar ännu idag inte vad jag fick kraften ifrån i repet. :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grymt jobbat! Håller tummarna för dig :-)

    SvaraRadera
  8. Tack Madde :) Ja gör det är du snäll ;)

    SvaraRadera