söndag 1 april 2012

En härlig dag :)

Idag har det varit en rolig, härlig dag.


Om jag inte hade några barn och var arbetslös då skulle jag ha sådana här dagar jämt ;)


Började dagen med sovmorgon till ca 8. Sen åt vi frukost i lugn och ro.


Lät maten lägga sig lite. Sen åkte vi till Stonehill (häftigt namn va?) Det är utegymet jag pratade om förra helgen.


Jag älskar att leka och träna samtidigt. Gubben min är inte lika glad i det men han hänger med mig och hejjar och puschar och smygfotar ;)


Först så sprang jag två varv i utegymet. Stannade vid stationerna och körde lite. Alltifrån mage till chins och dips. Och sprang emellan. Därefter körde jag två varv i den roliga militärbanan (eller vad det är) Man ser den lilla blåa pricken. Det är jag ;)










Här är andra varvet i slutet. Något trött ;) Ha ha ha


Sen åkte vi och handlade ingredienser till våran lunch. Idag blev det krämig pasta sallad. Den är så enkel och god.


Dinkelpasta, rödlök, tomater, gurka, grönsallad, paprika, fetaost, kalkonkassler och cremefraiche som jag blandat med vitlök. 


Efter maten åkte vi på loppis. Älskar att gå på loppisar och sånt. Jag hittade faktiskt två betongkrukor och ett par ljusstakar. Allt för 50:-


Sen åkte vi hem och bara slappade och hade myspys. Somnade en kvart eller så. Powernaps är sköna.


När S åkte för att hämta lilleman så hade jag en stund över innan jag skulle hämta tjejerna. Så då åkte jag till gymet och körde baksida lår och mage. Det blev ett snabbpass med dessa övningar:


*Sittande lårcurl
*Liggande lårcurl
*Liggande lårcurl ett ben i taget
*Raka marklyft
*Sneda crunches på boll
*Raka på lut.bänk
*Russian twist
*Plankan 3*1,5min


Hämtade sen tjejerna på station. Vi åt middag för en stund sen som idag blev proteinrik köttfärs/broccoli gratäng. Den är så smarrig.


Nu ska jag bara ta det lugnt tills de blå slås igen.


Kramelikram



1 kommentar:

  1. Oj vad nice det såg ut med hinderbana! De stängde vår bana när för många fyllon och barn hade skadat sig i den…

    SvaraRadera