söndag 18 december 2011

pepparkaksdiet

Funkar det? ;) Kan ju alltid hoppas med tanke på antal burkar jag tömmer. 


Har ett beteende så här efter dieten som jag måste bryta. 
Skötte mig fin fint denna vecka. 
Sen kom fredagen då var det julbord. Lördagen ja då äter jag för att det är lördag, och idag söndag ja då för att det är fjärde advent.


Och jag äter liksom hela tiden precis som om jag ska bli utan eller för att bunkra upp för att sedan sköta mig igen på veckodagarna.
Och jag kan inte styra det. 
Jo jag vet att det bara är till att bestämma sig egentligen. Eftersom jag är medveten om detta beteende. Men det får la bli efter jul och nyår.


Igår var det två veckor sedan tävlingen. 
I fredags morse ställde jag mig på vågen för att ha lite koll. Och det var inte så farligt som jag trodde och som det känns som.
Vågen visade 61,2 alltså upp 3,3kg sen tävlingsdagen. 


Första veckan vilade jag kroppen helt. Nu i veckan började jag lite smått med lätta övningar men med mkt kontakt.
Hann med att träna lite Ben,mage, axlar och bröst.


Tanken var att idag köra lite för rygg, biceps och nån tricepsövning. Men det blev inget med det för jag vaknade förkyld och halsont. Så nu blir det ofrivillig vila tills det känns bättre.


Cardio har jag inte kört något. Jag tror på ge kroppen ordentlig vila och att den ska sköta förbränningen. 


Det är väldigt mycket på jobbet, känns som man jobbar dygnet runt. Iallafall med hjärnan. Så jag har inte ork och lust till att blogga lika flitigt just nu.


Tjingeling!!!


3 kommentarer:

  1. Ja, man är inte riktigt klok nu när det gäller mat... men jag tror att kroppen gör precis som du säger - den vill bunkra upp inte inför veckan kanske men till nästa "svält period" och det är bra på det! Därför den inte kopplar bort hungern. :s

    Vettigt dock att vänta med att försöka skärpa sig igen till nästa år, tänker jag med göra. =)

    SvaraRadera
  2. jag tycker du kan få äta precis vad du vill,du vet att du kan träna bort det sen,detta med vila,jag som håller på med hästar om man nu ska jämföra så när vi har en häst som vi har tränat hårt i tre månader så ska den sen ha minst 6-8 väckors vila,för då läker alla sträckningar och brister i deras kroppar.det måste väl nästan funka så i människans kropp också eller?
    jag tycker att du gör rätt i att vila till efter jul och ny år,och du var skit snygg fästen på tävlingen bra jobbat mycket impad.god jul och gott nytt år.hälsa fam

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det känns, du får njuta lite nu!
    Men känner igen det du skriver om ätandet, jag kunde inte slute efter tävlingen :)
    Hur känns det nu efteråt?
    Du ska vara så stolt!
    Kram

    SvaraRadera