måndag 28 november 2011

Varför tävla

Ja varför valde jag att tävla?


Del 1.


Har alltid älskat att träna. 
Som ung var det gymnastiken som gällde. Sen har det varit allt ifrån friskis och svettis, spinning och andra roliga pass. 
Just styrketräning har inte varit min grej. 
Jag tränade det ett tag. Kommer dock inte ihåg när det var. Om det var innan jag blev gravid med Ellen eller hur det var. Skit samma det var länge sen iallafall.


Under alla mina graviditeter gick jag upp väldigt mycket i vikt.
Barn 1 +22kg
Barn 2 +24kg
Barn 3 +21kg
Barn 4 +30kg japp 90 pannor vägde jag :S

För då tränade jag inte och åt som en häst eller till och med två. Passade på lixom....
Hade jag inte gjort idag. 
Ångrar det faktiskt. För det satte sina spår efter 4barn. Trots att jag även efter sista barnet gick ner allt så fanns det ju spår som inte gick att träna bort. 
Allt skinn som hängde på magen. Kände mig väldigt obekväm, ful och osexig. Resten av kroppen kändes ok men den där påsen på magen..... FY och bläää


Jan 2010 opererade jag brösten och för att kunna komma igång och träna så fort som möjligt så började jag och Lina med styrketräning. För det kunde jag göra lite försiktigt. 
Och det var ju faktiskt kul, det var då jag fastnade för det.


Men sen blev det en paus igen. Då jag i april fixade till magen. Och då kunde jag inte träna på ett bra tag.
Men när jag kunde börja lite smått igen så var det just styrketräning som jag körde och ibland en del pass.


Fortsättning följer......


För nu är det kvällsmålsdax :)


Här kommer en liten spänningsbild så här på kvällskvisten 
5dagar kvar.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar