lördag 3 september 2011

Formcheck

Lördag idag och ätardag :)


Men oxå formcheckskoll


Vågade visade idag 63kg -1kg. Så på de här första fyra dietveckorna har jag gått ner 3,2kg och det är jag Helnöjd med :) Med tanke på vad lite förändring på kost och träning jag gjort.


Mätte oxå. Det gör jag varannan vecka. Och som sagt vi försöker ha koll på så vi mäter på samma ställe varje gång. Vissa ställen som tex arm och midja är exakt samma för där jag har riktmärken. Men här kommer måtten i allafall. (Alla mått tar jag i avslappnat tillstånd.)


Midja -2cm 
Lår +-0
Arm -0,5cm
Över rumpa -1,5cm
Höft -0,5cm


Frukosten idag blev Dinkelscones med smör och Ost. Naturell youghurt med kanel och Hallon. 1 ägg och Kaffe.


Har tränat idag var iväg till Björkekärr. 
Det var Baksida lår, vader och mage. Passet kändes helt OK men jag kände mig lite matt. 
Förstår nu varför. Huvudet värker och halsen ömmar, det bara kom så där. Är det virus på gång? Tur jag har vilodag imorgon. Håller alla tummar och tår att det går över snabbt.


Innan lunch idag var vi iväg till Life Lerum och kollade. De hade en mini fitnessfive tävling där idag.


Louise i biceps

Louise i knäböj


Hade gärna varit med om jag hade vågat, men jag tycker inte om när det står en massa och tittar. 
Ja jag är lite folkskygg. Å du ska upp på scen tänker du nu. 
Ja det ska jag! Det är min stora utmaning. 
Bara att jag går ut på den där scenen i december är en vinst för mig.


De sålde även ut lite Better Bodies kläder. 100kr för byxor och 50kr för toppar. Hittade lite där som jag fick på mig. Bilder kommer senare på kläderna.


De hade även lite olika pass idag, bla zumba och där kände sig HON/HAN hemma ;)



Dagens lunch idag blev: 
Bakad potatis med en röra som jag gjorde på Keso, lite majonäs, räkor, ägg, rödlök och lite salt och peppar.

Sallad glömde jag visst ;)

Nu ska vi åka iväg och köpa lördagsgodis

Tjingeling!!!




8 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat :) Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. ohlalalaa bra vecka, bra jobbat!

    Har samma scenskräck som du, men i december ska vi vara så jävla nöjda med oss själva att det minsta problemet är scenen! det är vägen di som är den riktiga tävlingen =)

    SvaraRadera
  3. Duktiga du!! Grym det är vad du är :-)
    Lördagsgodisetr redan inhandlat här hemma o tyvärr har jag redan nallat av det :-)

    Ha en underbar lördag! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till veckans fina resultat!!
    Ha en riktigt skööön lördag och kos dig jättemycket:):):)

    SvaraRadera
  5. Du!!! När gjorde du den 15 kg`s biceps curl`n? Ooooh, vad stark du är! Jisses!!!:) Jag har inte sätt den för nu... för den ligger lite gömd där nere på din blogg-sida... flytta upp den på din sida så man kan hitta den:):):)

    SvaraRadera
  6. Bra resultat på deffen!
    Kul med nya träningskläder. Hoppas vi får se foton! =)

    SvaraRadera
  7. Kul att du kom o kollade. Nästa gång är du självskriven.
    :-)

    SvaraRadera
  8. Tackar :)

    Jasså Emmelie det trodde jag inte, dom får putta ut oss på scen i värsta fall ;)
    Annelise: Det var flera månader sen jag gjorde den videon en kul grej bara, inte bästa tekniken kanske ;)

    Johanna: bilder kommer. Byxorna är träningskläder men inte tröjorna.

    Louise ja det var kul att kolla en stund. Ni var jätteduktiga allihopa :)
    Ja nästa gång kanske jag vågar ;)

    SvaraRadera