torsdag 11 augusti 2011

Ätardagar

Har tänkt mycket på det här med ätardagar.


Blev helt förskräckt först att jag skulle ha det. Jag tänkte nä jag måsta ha ett schema att äta efter annars blir det kanske att jag äter en massa bara för att jag får.


Så först bestämde jag mig för att äta likadant på lördag som söndag. Så det så.


Men efter att ha tänkt och filurat. Och sökt en massa om ätardagar så kom jag fram till att just JAG ska göra så här:


Jag kommer att ändra våra familjerutiner så våra tacosdagar blir på lördagar hädanefter.
För det känns ändå OK för mig att äta och jag äter "Normal" portion. Det blir inte det där svullandet. Och har jag ngt sug som jag har typ en vecka i månaden då ska jag även unna mig något litet gott just den lördagen.


Eller som Coachen säger:
Ibland infaller det som kallas LIVET. Tex man är bortbjuden på kalas eller så. Och då kan man sitta där och vara med och äta det dom har lagat.


Sen hittade jag det HÄR när jag satt och sökte.


Så en höjning blir det JA men inga svullardagar.

1 kommentar: