tisdag 26 juli 2011

Dropsets vecka

2:a dagen på semestern och det är grått å trist ute. Men det kunde varit värre.

Den här veckan är det dax för dropset. Idag var Linas man snäll (eller han är väl alltid snäll) så jag fick lämna av lilleman där i morse så vi kunde åka och träna.

Idag blev det rygg (djup) baksida axlar och även ett par extra övningar för axlar hanns med.
Allt kördes som sagt i dropset. Om du läser det här och undrar vad dropset är så är det:

När man kör på en vikt (tungt) så många man orkar. Sen sänker och kör igen och sänker ännu en gång och kör slut på muskeln. Detta kör jag 3set.

Blev dessa övningar:

smalrodd med stången i smith
Hög rodd för baksida axlar
Hantelrodd
Omvända flyes på lut.bänk
Bredd rodd med rak stång i latsmask.
"dra svärd"
Hantelpress
Drag mot hakan i cc

Sen var jag och lilleman iväg och tvättade bilen. 
Och en sväng till mediamarkt. Där jag köpte en mobil till min store pojk. 
Får hålla tummarna nu att han inte plockar sönder den, tappar bort den, eller glömmer den ngnstans. 
Typ i skogen i 1 vecka och sen när han hittar den så är den ur funktion. Men nä det händer väl inte honom ;)

Har oxå varit iväg på ett hemstäd
Och myst i soffan med lilleman, men nu måste vi nog åka och handla lite mat oxå. Eller frukt å nötter i allafall.

Tjingeling!!!

2 kommentarer:

  1. Oaaaah; låter grymt hardcore!!!
    Fan, du är tuffare än toget!:) Grymt tufft jobbat att göra så med alla de där övningarna... Så sjukt impad av starka dig!!

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! Du är bäst på att kommentera och ge uppmuntran :D

    Kram

    SvaraRadera