lördag 18 december 2010

Återhämtningsträning

Å vad skönt!!!
Jag har sån träningsvärk i hela ryggen, bra det ;)


Idag har jag varit konstant hungrig och sugen. Är ofta det när jag är ledig från jobb och träning. Konstigt...


Så i eftermiddags tog jag en promenad på 6,5km för att se om det skulle få bort mitt sug. Kallas visst återhämtningsträning ;)


Ikväll ska jag iallafall unna mig lite polkaglass så det så  och kolla på robinssonfinalen. För det är final va? :)


Ha en bra, skön kväll


Kram Petra

4 kommentarer:

  1. Hej Petra & Lina.

    Jag tænkte jag skulle dela med mig om mina erfarenheter nær det gæller træning. Jag vet ni kan mycket.. Men hær kommer en del tips som kan vara bra och tænka på och bra att veta!

    Jag har aktiv trænat regelbundet nu i ca 6 år, før att inte tala om att jag trænat nær jag var liten. Petra du vet..

    Men under de 6 år som jag trænat aktivt har jag jobbat 4 år på ett friskvårds gym och ca 5 år som instruktør, jag har varit vældigt upptagen med vad man ska æta, och återhæmtning m.m.

    Så læser jag er blogg, och blev lite bekymrad nær jag læste om återhæmtnings træning...

    Återhæmtnings træning ær vila, vila, vila, vila.... Kroppen måste vila från træning, några dagar i veckan. Iblan vilar jag en hel vecka før att kroppen ska återhæmta sig ordentligt, och då får man massor med energi, till att træna, och efter den vilan så gør man av med massor av kalorier, før dem som vill gå ner. Viss kan man promenera, men då ska man inte power walka, før då blir det fel. Kroppen måste vila før det ær minst lika viktigt..

    Att inte bli sugen på søtsaker.. Ja det dær har alltid varit ett issue før før mig. JAg klarar inte att hålla mig borta..Och dærfør æter jag godis. JAg orkar inte bry mig længre om att unna mig osv.. Det blir før jobbigt. Men jag æter bara gidis på helgerna. I veckorna æter jag regelbundet, va 3:dje eller var 4:dje timme. Detta ær super viktigt, før æter man regelbundet och normal stora portioner så bli suget borta.. Du blir inte sugen på søtsaker. Frukost, lunsj, middag och kvællsmat, och mellan mål..

    Men ni ser ut och har mycket under kontroll :-D så fortsætt och gør det ni brinner før.

    Lite tips bara, hoppas det kommer till nytta, och låt træning aldrig bli ett måste, træning ær kul. Kram kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla! Alltid bra med tips! Som sagt vi är inga experter o det finns så många olika sätt att se på saker så man blir ju yr i bollen av alla råd på nätet osv.
    Men att äta ofta o regelbundet är nåt som jag tkr låter väldigt vettigt!
    Sen blir/har iaf blivit, mkt vila o återhämtning i o m att man är sjuk lr så. Men det stämmer ju att man ska ta sig en vecka ibland, med vila lr lättare träning.
    kram Lina

    SvaraRadera
  3. Ja alltid bra med tips. Men som jag skrev så var det en promenad och det är återhämtningsträning. Sen är det klart att det blir längre vila då och då som Lina skrev. Men jag känner att jag har allt under kontroll med tanke på det mål jag har. Och har en bra PT oxå :)
    Men tack för dina tips :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. PETRA:
    Kvällen var lyckad tack :)

    Ja, hon har varit med länge.
    Finns massa tjejer och killar som hjälper till!
    Vad hette den tjejen du hittade?
    Det tas alltid betalt för sånna tjänster!
    Kramar

    SvaraRadera