lördag 23 juni 2012

Midsommar

Midsommar lunch för min del blev det här:


Ingen sill för mig inte. Det är inte min favorit.


Eftermiddag/kväll spenderade vi vår tid hos Fina Lina och hennes familj. Även Johan och Yvonne med familj var där.


Vi grillade, åt, tjötade, åt, tjötade ännu mer och åt ännu mer. Fan trodde magen skulle spricka när jag tog de sista smulorna i chipsskålen. ;) 
Men gott var det. Alltihop. 
Nån alkohol blev det inte för min del. Å skönt det. För idag när man vaknade var man pigg och utvilad.


Jag bakade två desserter. Nyttiga sådana eller iallafall mindre onyttiga. En Kladdkaka (low carb) Och en kladdig choklad jordnötskaka.


Det var tur jag bakade dubbel sats för så här "fin" blev den ena.


Men den fick stanna hemma ;)

Bjöd på de här istället
Detta är jordnötskakan

Detta är kladdkakan (low carb)

Här Grillas det och dukas


Kid och Nova


1 kommentar: