lördag 19 november 2011

SJUKT

Det här är så sjukt (enligt mig)


Jag älskar att träna hårt, träna mycket hålla mig iform. Äta nyttigt nästan jämt mm mm


Men det här är sjukt!!!!! Det kan inte vara bra nånstans. Och det här gör jag aldrig om. Det är inte värt det. Inte för mig iallafall. Och det liv jag lever idag med stor familj, jobb mm. 
Det går, det är jag bevis på, men är det värt det????


Denna vecka som gått nu har jag haft provtömning och nu fredag/lördag provfyllning.


Det innebär att jag Mån-Ons legat på lite över 1000kcal/dag druckit litervis med vatten för att vara exakt 6liter/dag. 
Och då har jag samtidigt tränat som vanligt vilket innebär 60min morgonpw, gymet och två av dagarna 30min intervaller efter gympasset. Efter det jobb och sen familjen. 
Har ju grym hjälp av min Älskade sambo men ändå.


På torsdag höjdes kcal intaget något till ca 1400kcal frukost,lunch,middag bestod av torsk å broccoli. Och 7liter vatten under dagen. Tränade som vanligt även denna dag.


Igår började jag fyllas. Då fick jag äta potatis,ris och på kvällen banan. Och sen fick jag inte dricka efter kl. 13. Och innan dess 4liter vatten.


Idag är det bara en massa kolhydrater som väntar. Det är bananer, frallor med sylt, riskakor med nutella å ännu mer frallor. Ska idag skriva ner ofta hur det känns, hur kroppen reagerar mm Ska iväg å träna oxå för att se hur kroppen reagerar.


Detta kan inte vara sunt. Finns dom som lever i detta. Fitnesslifestyle kallas det väl. Men Nä inte min grej. Jag vill vara träna sunt, äta sunt hålla mig i bra form året runt. 
Inte se ut som en sliten, avmagrad sak. Och som är helt frånvarande vissa stunder.
Jag vill finnas där för min man, mina barn, mina vänner, mina arbetskamrater till 100% ALLTID


Men det har samtidigt varit en spännande resa att se vad man kan göra med kroppen, att se hur kroppen reagerar på olika sätt.
Att se hur svårt det är att gå ner i vikt samtidigt som man ska behålla sina muskler.
Att gå ner i vikt är inget svårt om man har viljan men att samtidigt behålla den muskelmassan man byggt upp. Det kräver hjälp. Och min hjälp har varit den bästa Coach man kan ha. Hade inte kunnat ha en bättre. Som ändå har anpassat alla program och upplägg efter hur jag lever mitt liv. 


Så tack Madde <3 


Om du nu orkat läsa hela inlägget så önskar jag dig en trevlig dag!!!


Kramelikram



3 kommentarer:

  1. Ujuj, då vet man vad som väntar om en vecka då... bara att förbereda sig mentalt på DÖDEN! Ha en bra dag nu.

    SvaraRadera
  2. Du har varit så grym hela veckan, och hela dieten, och jag är så galet stolt över dig!! <3

    SvaraRadera
  3. Nä inte är det väl hälsosamt! Fast jag tror inte att någon tror det... Men jag är så imponerad att du fixar det med tanke på din stora familj!! Jag orkar ju knappt ta hand om mig själv ;)

    SvaraRadera